Altijd op de hoogte

Reizen in coronatijd vraagt om wat meer voorbereiding. Daarom informeren we je op allerlei manieren, vooraf én tijdens je reis. Vragen? We staan voor je klaar.

Treinwijzer logo blauw werkende man

Werkzaamheden in de zomervakantie

ProRail is voortdurend bezig met de vernieuwing en verbetering van het spoor. Soms heeft dat consequenties voor je treinreis, zoals omreizen, extra overstappen of vervangend busvervoer. Vanaf tien dagen voor vertrek vind je de gevolgen voor je reis in de Reisplanner in de NS-app of op ns.nl. In juni, juli en augustus heeft ProRail werkzaamheden gepland op de onderstaande trajecten. Hier kun je alvast rekening houden met hinder van het treinverkeer. Dordrecht - Roosendaal Van zaterdag 24 juli 2021 t/m zondag 8 augustus 2021 Van, naar, via Nijmegen Van zaterdag 31 juli 2021 t/m zondag 8 augustus 2021 Van, naar, via Arnhem Centraal Van dinsdag 10 augustus 2021 t/m zondag 15 augustus 2021 Schiphol Airport - Amsterdam Zuid Van vrijdag 20 augustus 2021 t/m zondag 22 augustus 2021 Van, naar, via Geldermalsen Van zaterdag 21 augustus 2021 t/m vrijdag 27 augustus 2021 Amersfoort - Apeldoorn - Deventer / Zutphen Van zaterdag 21 augustus 2021 t/m zondag 29 augustus 2021 Roosendaal – Vlissingen Van zaterdag 28 augustus 2021 t/m dinsdag 7 september 2021 Voor meer informatie over geplande werkzaamheden kun je terecht op onze site.

Hoe was je reis?

Was je trein op tijd? De reisinformatie helder en correct? De coupé schoon? Stap je gemakkelijk over tussen vervoersmiddelen? We horen graag hoe jouw treinreis bevallen is. Daarom kun je via de NS-app meteen feedback geven. We gebruiken deze feedback om onze dienstverlening te verbeteren. Zodat het reizen met de trein zo soepel mogelijk verloopt. Maak je bijvoorbeeld melding van een vieze trein, dan zetten we die snel door naar de juiste afdeling. Om feedback te geven klik je in de NS-app rechtsonder op ‘meer’. Als je naar beneden scrolt, zie je onder aan de button ‘Hoe is je reis?’. Daar kun je jouw reis op verschillende onderdelen beoordelen, zoals personeel, sociale veiligheid, station en zitplaats. Wil je de feedback-functie vaker gebruiken? Dan kun je deze als widget toevoegen aan de Reisplanner. Open de Reisplanner in de NS-app, tik onderaan op ‘widget toevoegen’ en kies voor ‘feedback geven’. We horen graag van je! Kijk op ns.nl/enhoeisjereis.

Inspiratie op nsfavourites­.nl

Op zoek naar verrassende tips voor een dagje uit naar jouw favoriete stad? Bekijk dan de NS Stedengidsen op nsfavourites.nl. Je vindt hier volop inspiratie voor winkelen, eten, cultuur en wandelen. Ontdek de fijnste restaurants of wandel langs bijzondere routes in heel Nederland. Ook biedt nsfavourites.nl online inspiratietips voor thuis, nu we zo veel mogelijk thuisblijven. Laat je inspireren op nsfavourites.nl en volg ons op Instagram en Facebook.

NS.nl

Op ns.nl kun je thuis achter je pc of tablet rustig je reis plannen. Je leest er welke stappen we hebben gezet om verantwoord reizen in deze tijd mogelijk te maken. De site geeft ook antwoord op vragen over abonnementen en tickets en het meenemen van je fiets. Elke vraag over treinreizen kan gesteld worden. Kun je het antwoord op je vraag toch niet vinden, dan helpt onze Klantenservice je graag verder via chat, social media of telefoon.

NS-app

In deze periode is de NS-app een ideale reisgenoot. Met de app heb je altijd up-to-date reisinformatie bij de hand. Je plant je reis in een handomdraai en ziet meteen wat de verwachte drukte in de trein is. Eenmaal onderweg kun je realtime info opzoeken over bijvoorbeeld overstaptijden, storingen of wijzigingen. En via de tab ‘Nieuws en aanbiedingen’ vind je onder andere de actuele maatregelen en richtlijnen rond verantwoord reizen. Zo kun je veilig op pad.

NS Nieuwsbrief

Mocht je de NS Nieuwsbrief nog niet ontvangen, meld je dan aan via Mijn NS. 1. Ga naar ns.nl/mijnns. 2. Ga vervolgens naar het tabblad ‘Gegevens’. 3. Zoek het kopje ‘Notificaties en updates’. 4. Vink bij ‘Aanbiedingen (o.a. SPOOR)’ e-mail aan. Of je nu behoefte hebt aan actuele reisinformatie, nieuwe NS-producten, speciale aanbiedingen of op zoek bent naar inspiratie voor een dagje uit, met de NS Nieuwsbrief hoef je niets te missen. Nog geen account? Dat is zo aangemaakt!

NS Community

In de NS Community kun je met medereizigers en NS het gesprek aangaan over vragen die jou bezighouden. Van ‘Wat voor mondkapje gebruik jij?’ tot ‘Wat zijn jullie ervaringen met reizen in coronatijd?’ Dikke kans dat er in de community al eens over jouw vraag is gesproken. Je leest dan meteen wat anderen erover zeggen. Uiteraard komen de maatregelen uitgebreid aan bod. Maar nog veel meer, denk bijvoorbeeld aan abonnementsvormen, services van NS en reistips.

Onderweg met NS

Onderweg begeleiden we je extra goed. Met markeringen op de stations zorgen we dat mensen afstand houden. Via posters en stickers wijzen we iedereen op de richtlijnen, zoals het dragen van mondkapjes in de trein. De infoschermen op perrons en in de coupés geven actuele reisinformatie, zodat je weet wat je kunt verwachten. Vragen of zorgen? Schroom niet om onze servicemedewerkers aan te spreken. Ze helpen je graag verder.

Social media

Volg je ons al op Twitter, Facebook, YouTube en Instagram? Daar ben je aan het juiste adres voor de laatste nieuwtjes, tips voor het reizen in deze tijd, en inspirerende verhalen van medewerkers en reizigers. Vraag of opmerking? Hier raak je aan de praat met onze medewerkers en medereizigers.

image
image
image
Youtube icon

digitaal is een uitgave van NS.

Realisatie MPG. Bladmanager Liselotte Helleman (NS) Redactie crossmediaal Priscilla Repi (NS) Leanne Hermans Suzette Hermsen Melissa Hogenboom Vera Jansen Projectmanager CRM Joep Hombergen (NS) Accountmanager sales Judith van den Berg Richelle Karsemeijer (NS) Marnix Keizerwaard (NS) Ilonka Wendels (NS) Artdirector Martijn Hartwig Gitteke van der Linden Vormgeving Bianca van Hilst Online manager Sebastiaan Beterams Beeldproductie Nanda de Beer Projectmanager Marisa Lammes Medewerkers Suzanne Bergman, Marleen Bontekoe, Catharina Gerritsen, Janneke Grootings, Remco Havinga, Yoko Heiligers, Bas Popkema, Roos Stalpers, Rosa Lee Szarzynski, Fee van ‘t Veen, Chris Vijn, Manon Wigny, Rolinda Windhorst (Cover), Michiel Zwart

DE INHOUD VAN DEZE UITGAVE WORDT MET DE GROOTSTE ZORG SAMENGESTELD. WIJZIGINGEN IN OPENINGSTIJDEN, PRIJZEN, DIENSTREGELINGEN EN REISTIJDEN BLIJVEN ECHTER ALTIJD MOGELIJK. PRIVACYBELEID NS JOUW GEGEVENS ZIJN OPGENOMEN IN HET NS-KLANTENBESTAND. WE GEBRUIKEN DEZE GEGEVENS ONDER ANDERE OM JE TE INFORMEREN OVER VOOR JOU RELEVANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN VAN NS GROEP N.V. EN HAAR WERKMAATSCHAPPIJEN EN SAMENWERKENDE PARTNERS. ALS JE GEEN PRIJS STELT OP DEZE INFORMATIE, DAN KUNT JE DIT MELDEN BIJ NS KLANTENSERVICE. DISCLAIMER DEZE SPOOR IS GEMAAKT IN TIJDEN VAN CORONA. HET IS DAAROM NIET ZEKER OF OP HET MOMENT VAN LEZEN ALLE INFORMATIE IN DEZE SPOOR NOG KLOPT. CHECK DAAROM ALTIJD VOOR JE OP PAD GAAT OF REIZEN VERANTWOORD IS EN OF WINKELS, RESTAURANTS EN MUSEA GEOPEND ZIJN. VOOR DE LAATSTE INFORMATIE OVER CORONAMAATREGELEN GA JE NAAR RIJKSOVERHEID.NL/CORONA. NS IS NIET AANSPRAKELIJK VOOR SCHADE ALS GEVOLG VAN EEN WIJZIGING, ONJUISTHEID OF ONVOLLEDIGHEID IN DE VERSTREKTE INFORMATIE. OOK GEEFT NS GEEN ENKELE GARANTIE MET BETREKKING TOT DE INHOUD VAN WEBSITES WAAR SPOOR NAAR VERWIJST EN AANVAARDT NS MET BETREKKING TOT DIE WEBSITES GEEN ENKELE AANSPRAKELIJKHEID © NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN VERVEELVOUDIGD EN/OF OPENBAAR GEMAAKT ZONDER VOORAFGAANDE TOESTEMMING VAN NS.

Deel via: